پورشه یک سامانه ذخیره انرژی ثابت را در کارخانه خود در Leipzig نصب کرده است که از باتریهای مستعمل تایکان جدا شده از خودروهای در حال کار ساخته شده است. ظرفیت کل این سامانه ذخیره سازی، 5 تا 10مگاوات ساعت است. سامانه ذخیره سازی را می تواند تا 20 درصد اضافه بار برای مدت کوتاهی تأمین نماید.. این دستگاه از 4400 ماژول باتری جداگانه تشکیل شده است که به چهار محفظه باتری تقسیم شده است. ماژول های باتری مورد استفاده در خودروها بدون هیچ تغییر فنی در سامانه ذخیره انرژی نصب شدند. چهار رشته باتری هر کدام به یک اینورتر و یک ترانسفورماتور در یک سامانه ولتاژ متوسط متصل هستند.
کل سامانه، از جمله بلوکهای باتری، برای عمر مفید بیش از ده سال طراحی شده است. در صورت لزوم، ماژولهای باتری جداگانه را میتوان به صورت جداگانه تعویض کرد.
الکتریسیته برای سامانه ذخیره سازی تا حدی توسط سامانههای خورشیدی خود نیروگاه با حداکثر توان خروجی 9.4 مگاوات تولید میشود. هنگامی که اوج بار رخ میدهد، این سامانه ذخیره سازی به کاهش فشار بر نیروگاه کمک می کند. به این فرایند peak shaving گفته میشود و در این دوره با نیازهای بیشتر برق به دلیل حمل و نقل الکتریکی، پمپهای حرارتی و سایر مصرف کنندگان برق اهمیت فزایندهای پیدا میکند.
سامانههای ذخیره انرژی با قابلیت کنترل سریع مانند آنچه در کارخانه Leipzig صورت میگیرد، نیز نقش مهمی در بازار انرژی ایفا میکنند.
تولید پورشه در سایتهای خود در Zuffenhausen، Leipzig و Weissach از سال 2021 بدون کربن بوده است. از سال 2017، پورشه تنها از برق از منابع انرژی تجدیدپذیر استفاده میکند. به عنوان مثال، سایت های تولید در Stuttgart-Zuffenhausen و Leipzig انرژی خود را از برق سبز و بیومتان دریافت میکنند. سایت Leipzig همچنین گرمایش منطقهای را از زیست توده به دست میآورد
منبع: