فروش برق در بقیه کشورهای اتحادیه اروپا (به استثنای آلمان) به طور متوسط در نیمه اول سال 9.4 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 2023 افزایش یافته است.
در کل اتحادیه اروپا، از جمله آلمان، تعداد BEV های فروخته شده تنها 1.3٪ افزایش یافت.
حذف ناگهانی یارانه خرید به کاهش 16.4 درصدی فروش BEV در آلمان در نیمه اول سال 2024 کمک کرد. ثبات و حمایتیT&E گفت که محیط نظارتی کلیدی برای جلوگیری از رکود و قفل سرمایه گذاری است.
T&E از قانونگذاران آلمانی خواست تا از سیاست خودروهای شرکتی بلژیک پیروی کنند که نرخ های استهلاک جذابی را برای خودروهای الکتریکی تعیین می کند و به تدریج کنار می گذارد.استهلاک موتورهای احتراقی در نتیجه، فروش BEV در بلژیک در نیمه اول سال 48 درصد افزایش یافت.
در نیمه اول سال 2024، فروش خودروهای برقی در بازارهایی با محیطهای نظارتی حمایتی رشد کرد:
در فرانسه، که یک طرح لیزینگ اجتماعی برای ارائه خودروهای برقی ارزان به خانوارهای کم درآمد دارد، فروش BEV 14.9 درصد در نیمه اول 2024 افزایش یافت.
در ایتالیا، فروش BEV 7.0٪ در نیمه اول سال افزایش یافت، با اوج فروش در ژوئن 2024، زمانی که مشوق های جدید EV راه اندازی شد.• در بلژیک، بخش خودروهای شرکتی بازار BEV را با 47.8 درصد افزایش در نیمه اول سال هدایت کرد
در بریتانیا، دستور ZEV بازار BEV را هدایت کرده است، با افزایش فروش 9.2٪ در نیمه اول 2024.
در حالی که تعداد فروش BEV در اتحادیه اروپا ثابت باقی ماند، میانگین سهم BEV اندکی به 12.5٪ کاهش یافت (از 12.9٪ در نیمه اول 2023).تحلیل و بررسی. با این حال، در بقیه کشورهای اتحادیه اروپا (به استثنای آلمان) سهم بازار BEV به 12.5٪ در نیمه اول 2024 (از 12.0٪ در نیمه اول 2023) افزایش یافت.